logo
SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TRIZ ile Problem Çözme Teknikleri


Katılım ücreti 8000 TL

Son kayıt tarihi 21/03/2025  

BAŞVURU | Kredi kartı ile ödeme

BAŞVURU | Havale/EFT ile ödeme

Not: İlgili bölümlerden mezun veya son sınıf öğrencisi olduğunuzu gösterir belgeyi kayıt sırasında lütfen yükleyiniz.


Eğitim Başlangıç ve Bitiş Tarihleri

22 /03 /2025     -     23 /03 /2025 

Eğitim başlangıcı, SEM’e başvurunuzdan en az 20 gün sonraya planlanmalıdır

Eğitim Süresi

(Toplam Saat)

          16

Eğitim Programını Öneren Kişi (Unvan, İsim, Fakülte, Bölüm, Anabilim Dalı)

Doç. Dr. Mehmet Onur Genç

Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Mekatronik Mühendisliği Bölümü

Programın Eğitmen(ler)i

Doç. Dr. Mehmet Onur Genç

Programın Dili

Türkçe

Programın Türü

Yabancı dil

Bilgisayar

Mesleki

Sertifikalı kişisel eğitim

Kurumsal eğitim

Diğer (.....)

Programın Hedef Kitlesi

 

Yenilikçi problem çözme tekniklerini hakkında yetkinliklerini geliştirmek isteyen tüm kademelerden ve fonksiyonlardan çalışanlar.

 

Eğitim Programına Kabul Edilecek Öğrenci Sayısı

Minimum

Maksimum

                             10

20

Eğitimin Verileceği Kurum

                                          BTU - SEM

Programın Amacı

TRIZ ile Problem Çözme Teknikleri kullanarak günlük problemlere yaratıcı çözümler üretme becerilerini kazandırmak.

 

Programın Ders İçeriği

TRIZ'in Tanımı · Tarihçesi · Klasik Problem Oluşum ve Çözüm Süreci · TRIZ'in 40 Prensibi ve Kullanımı · 39 Mühendislik Parametresi

Programın Kazandıracağı  Bilgi ve Beceriler

Mühendislik alanında problemlere ve çözümlere TRIZ teknikleri ile modelleme yaklaşımları elde edilecektir. Temel seviyede patent analizi, patent okur-yazarlığı bilgileri sayesinde TRIZ yaklaşımının sektör çalışmalarında uygulamala yetkinliği sağlanacaktır.

Program Kitabı

 

-

Ön Koşul (Varsa)

 

-

 

Ödev ve Projeler (Varsa)

 

Proje 1: Sektör Odaklı Uygulamalı Patent Analizi

Proje 2: Sektör Odaklı Uygulamalı TRIZ Projesi

Eğitim Sırasında Kullanılacak Olan Bilgisayar Yazılımları ve Bu Yazılımların İzin Gereklilikleri (Varsa)

 

-

 

 

Diğer Uygulamalar (Varsa)

 

-

Eğitim Kapsamında Kursiyerlere Dağıtılacak Materyal (Varsa)

TRIZ Bilgi ve Uygulama Dökümanları


Eğitim Sonunda Verilecek Belge(ler)

Katılım Belgesi

☒   Evet

☐   Hayır

Sertifika*1

☒   Evet

☐   Hayır


*1 Aşağıdaki planlamaya göre yapılacak sınav(lar) sonunda başarılı olan öğrencilere sertifika verilecektir

Başarı Değerlendirme Sistemi

Yöntem

Adedi

Etki Oranı %

Ara Sınavlar

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Projeler

2

100%

Dönem Ödevi

 

 

Diğer

 

 

Final Sınavı

 

 


DERS PLANI


 Tarih

 

Dersin Başlangıç ve Bitiş Saatleri

 

Yüz yüze

Eğitim

Uzaktan

Eğitim

(Canlı ders)

Dersin Eğitmen(ler)i

Konular

Saat Sayısı /Derslik / Laboratuvar

Online Program İsmi Nedir?

Toplam kaç ders saati?

Blok/Sınıf İsmi

Sınıf kaç kişilik?

22.03.2025

09:00 – 18:00

 

 

 

 

8 ders saati

 

 

Enstitü/

Mühendislik Seminer Salonu

 

 

 

 

30

 

 

 

 

Doç. Dr. Mehmet Onur Genç

 

-        TRIZ'in Tanımı ve Örnekler

-        TRIZ Tekniği Kullanılarak Problem Çözme Süreci

-        Uygulamalı Klasik Problem Oluşturma ve Çözüm Süreci  

-        TRIZ'in 40 Prensibi ve Kullanımı

-        Patent ve Faydalı Model okuryazarlığı

23.03.2025

09:00 – 18:00

 

 

8 ders saati

Enstitü/

Mühendislik Seminer Salonu

 

 

30

 

 

 

Doç. Dr. Mehmet Onur Genç

-        Patent Analizi ve Uygulamalı Örnek

-        Sektör Odaklı TRIZ Çalışması

-        Proje Çalışması ve Değerlendirmeler



 


DERSİN ÖĞRENCİYE OLAN KATKISI

 

Öğrenciye Kazandırılması Amaçlanan Bilgi ve Beceriler

0

1

2

1

Temel bilimleri ilgili alanda kullanabilme becerisi

 

 

x

2

Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme

 

 

x

3

İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme

 

x

 

4

Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme

 

x

 

5

Türkçe ve yabancı dilde etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme

 

x

 

6

Küresel ve toplumsal boyutlarda ilgili alandaki gelişmeleri takip edebilecek ve üretebilecek eğitime sahip olma

 

x

 

7

Yaşam boyu öğrenme gereğini algılamış ve kendi kendine öğrenme yeteneğini kazanmış olma

 

x

 

8

Takım çalışması yapabilme

 

x

 

9

Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme

 

x

 

10

Değişken koşullara uyum sağlayabilme

 

x

 



0: Hiç Katkısı Yok       1: Kısmen Katkısı Var  2: Tamamen Katkısı Var