Katılım ücreti 4000 TL , Son kayıt tarihi 05/05/2024
Eğitim Başlangıç ve Bitiş Tarihleri | 05/05/2024 - 26/05 /2024 | Eğitim Süresi (Toplam Saat) | 16 saat | |
Programın Dili | Türkçe | |||
Programın Türü | ☐ Yabancı dil ☐ Bilgisayar ☐ Mesleki | ☒ Sertifikalı kişisel eğitim ☐ Kurumsal eğitim ☐ Diğer (.....) | ||
Programın Hedef Kitlesi | Türkiye’deki 5-12 yaş aralığındaki potansiyel yeteneğe sahip ve ülkemizde standardizasyonu yapılmış zeka testlerinden belirli bir puan (normal üstü zeka, üstün zeka, çok üstün zekalı) almış çocuklar. | |||
Eğitim Programına Kabul Edilecek Öğrenci Sayısı | Minimum | Maksimum | ||
Subeler 10 kişi toplam 40 kişi | Subeler 15 kişi toplam 60 | |||
Eğitimin Verileceği Kurum | Bursa Teknik Üniversitesi | |||
Programın Amacı | Türkiye’deki 5-12 yaş aralığındaki çocukların üstün yeteneklerini ve sahip oldukları potansiyeli ortaya çıkarmak üzere yoğunlaştırılmış atölye programıdır. Üstün zekâ ve yetenek sahibi çocukların tespit edilerek okul öncesi dönemden başlayıp, eğitim süresinin sonuna kadar aile, toplum ve eğitim alanlarında desteklenmesini, geliştirilmesini, eğitimlerinin zenginleştirilmesini, sosyal ve kültürel etkinliklere katılımlarının sağlanması, yetenek ve nitelikleriyle farklı olan çocuklara bu özelliklerine uygun bir eğitim verilmesi, farklı bir bakış açısı kazandırılması, bu çocuklara zihinsel ve duygusal alanlarda destek verilmesi aynı zamanda sahip oldukları potansiyel ve performanslarını artırmaya yönelik çalışmaları amaç edinmektedir. | |||
Programın Ders İçeriği | Yaratıcı Fikirler Atölyesi Fen Bilimleri Aölyesi Bilgisayar Bilimleri – Robotik &Kodlama Atölyesi Sosyal Duygusal Öğrenme ve Karakter Gelişimi Atölyesi | |||
Programın Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler | Bu programı tamamlayan katılımcılar aşağıdaki yetenekleri kazanacaklardır: · Üstün Yetenekliler alanında en etkili bilimsel strateji, yöntem ve uygulamalarla kendisini gerçekleştirme fırsatı bulacak · Ülkemizde nadir bilinen ve uygulanan düşünsel becerileri hedefleyen teknikleri öğrenecek · Sosyal ve Duygusal gelişiminde önemli düzeyde farklılık olacak · Yalnız olmadığını, kendisi gibi hızlı öğrenen, ilgi alanları benzer arkadaşları olduğunu görecek · Bizzat rol alarak öğrenecek · Zeka seviyelerinden ve farklılıklarından dolayı dışlanmayacakları bir ortamda ders alacak · Bilime, teknolojiye, sanata olan merak duygusu artacak · Özgüveni gelişecek, liderlik yeteneği artacak · Takım çalışmasını öğrenecek · Onları anlayan ve ihtiyaçlarını bilen öğretmenleri olacak · Zeka ve yetenek alanları gelişecek · Problem çözme becerisi artacak · Hafta içi sıkılan öğrenci, hafta sonu nefes alacak · Eğlenerek öğrenecek · Tüketmeyi değil üretmeyi öğrenecek ve üretim süreci evde de devam edecek. · Başarı güdüsünü bilgisayar oyunlarında değil gerçek hayatta tadacak · Başarılı rol modelleri görecek ve kendine rol model alacak · Konsantrasyon ve motivasyonunda iyileşmeler olacak | |||
Program Kitabı
| - | |||
Ön Koşul (Varsa)
| Asis (Anadolu Sak Zeka Ölçeği) ya da Wisc-4 Zeka ölçeğinden normal üstü veya özel yetenek tanısı almış olmak. Bilsem öğrencilerinin direk geçiş hakkı vardır. | |||
Eğitim Sırasında Kullanılacak Olan Bilgisayar Yazılımları ve Bu Yazılımların İzin Gereklilikleri (Varsa) | Code.org ile Kodlamaya Giriş Scratch ile 2 Boyutlu Oyun Programlama Kodu Game Lab ile 3 Boyutlu Oyun Programlama Tinkercad ile 3 Boyutlu Çizim
| |||
Eğitim Sonunda Verilecek Belge(ler) | Katılım Belgesi | ☐ Evet | ☐ Hayır |
Sertifika*1 | ☒ Evet | ☐ Hayır |
*1 Aşağıdaki planlamaya göre yapılacak sınav(lar) sonunda başarılı olan öğrencilere sertifika verilecektir
Başarı Değerlendirme Sistemi | Yöntem | Adedi | Etki Oranı % |
Ara Sınavlar |
|
| |
Kısa Sınavlar |
|
| |
Ödevler |
|
| |
Projeler | 1 | 100 | |
Dönem Ödevi |
|
| |
Diğer |
|
| |
Final Sınavı |
|
|
DERS PLANI
Tarih |
Dersin Başlangıç ve Bitiş Saatleri |
Yüz yüze Eğitim | Uzaktan Eğitim (Canlı ders) | Dersin Eğitmen(ler)i | Konular | ||
Saat Sayısı /Derslik / Laboratuvar | Online Program İsmi Nedir? | ||||||
Toplam kaç ders saati? | Blok/Sınıf İsmi | Sınıf kaç kişilik? | |||||
212 21.04.2024 | 11.00-15.00 | 4 (4 Şube) |
| 15 |
|
| Beyin Fırtınası Tekniği
|
|
|
|
|
|
|
| Canlıların Sınıflandırılması |
|
|
|
|
|
|
| Algoritma Mantığı |
|
|
|
|
|
|
| Empati |
28.04.2024 | 11.00-15.00 | 4 (4 Şube) |
| 15 |
|
|
Sinektik ve Anolojiler |
|
|
|
|
|
|
| Canlı çeşitleri ve biribirnden farklılıkları |
|
|
|
|
|
|
| Doc Robot ile robotlar sunumu, sahada robot olarak çalışma yaptırma |
|
|
|
|
|
|
| Duyguları tanımak ve aktarmak |
05.05.2024 | 11.00-15.00 | 4 (4 Şube) |
| 15 |
|
|
Özellik Listeleme |
|
|
|
|
|
|
| Hayvanların Sınıflandırılması |
|
|
|
|
|
|
| Online Kodlama Uygulamalarına Giriş |
|
|
|
|
|
|
| Duyguların benzerlikleri ve farklılıkları |
12.05.2024 | 11.00-15.00 | 4 (4 Şube) |
| 15 |
|
|
Morfolojik Sentez |
|
|
|
|
|
|
| Omurgalı Hayvanlar ve biyolojisi |
|
|
|
|
|
|
| Oniline kodlama uygulamalarının arayüzlerini tanıma ve animasyon yapımına geçiş |
|
|
|
|
|
|
| Duygular değişir |
Not: Atölye çalışmalarımızda öğrenciler yaş gruplarına göre sınıflandırılacak olup gün içerisinde toplam 4 farklı sınıf ortamında çalışmalara katılacaklardır. *Zenginleştirilmiş Eğitim Programımız yaş gruplarına göre derinleştirilmiş veya sadeleştirilmiştir. Eğitim sırasında öğrencilerin hazır bulunuşluklarına uygun olacak şekilde planlanarak uygulanmaktadır. Zenginleştirilmiş programlar öğrencilerde eleştirel düşünme becerileri, yaratıcı problem çözme becerileri ve takım çalışması gibi işlevsel akıl yürütme becerilerini desteklemektedir. Atölyelerde aynı zamanda TABA Kritik Düşünme Stratejilerini kullanmaktadır.
|