Katılım ücreti 7500 TL Son kayıt tarihi 06/12/2025    | BAŞVURU | Kredi kartı ile ödeme  | 
|      Eğitim Başlangıç ve Bitiş Tarihleri  |          06/12/2025 - 21/12 /2025 Eğitim başlangıcı, SEM’e başvurunuzdan en az 20 gün sonraya planlanmalıdır  |          Eğitim Süresi (Toplam Saat)  |          24  |    |
|      Eğitim Programını Öneren Kişi (Unvan, İsim, Fakülte, Bölüm, Anabilim Dalı)  |          Prof. Dr. Aytaç YILDIZ, MDBF, Endüstri Mühendisliği  |    |||
|      Programın Eğitmen(ler)i  |          Prof. Dr. Aytaç YILDIZ, Doç. Dr. Yunus DEMİR, Doç. Dr. Çağatay TAŞDEMİR  |    |||
|      Programın Dili  |          Türkçe  |    |||
|      Programın Türü  |          ☐ Yabancı dil ☐ Bilgisayar ☒ Mesleki  |          ☐ Sertifikalı kişisel eğitim ☐ Kurumsal eğitim ☐ Diğer (.....)  |    ||
|      Programın Hedef Kitlesi  |          Yalın Düşünceyi işletmesinde uygulamak, yalın üretim araçlarını uygulamalı olarak anlamak ve/ya çalışanlarına kavratmak isteyen herkes  |    |||
|      Eğitim Programına Kabul Edilecek Öğrenci Sayısı  |          Minimum  |          Maksimum  |    ||
|      15  |          30  |    |||
|      Eğitimin Verileceği Kurum  |          Bursa Teknik Üniversitesi  |    |||
|      Programın Amacı  |          İşletmelerin israflarını ortadan kaldırarak katma değer oluşturan faaliyetlerini ön plana çıkarmasına yardımcı olacak yalın üretim tekniklerinin katılımcılara aktarılmasını sağlanması  |    |||
|      Programın Ders İçeriği  |          Yalın kültür ve yalın felsefe, yalın düşünce, yalın üretim, yalın dönüşüm ve yalın yönetim, katma değerli-katma değersiz faaliyetler, israf türleri, süreç yaklaşımı ve standartlaştırılmış iş, iş çizelgeleme, problem çözme teknikleri, A3 problem çözme tekniği, OEE, 5S, SMED, FMEA tekniği, poke-yoke, jidoka, tam zamanında üretim, kaizen, gemba, kanban, değer akışı, değer akışı haritalama, gelecek durum değer akışı haritalama, KPI yönetimi  |    |||
|      Programın Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler  |          Bu programı tamamlayan ögrenciler aşağıdaki yetenekleri kazanacaklardır: • Yalın üretim ve yalın düşünce felsefesini tanımlayabilme • İşletmelerdeki katma değer oluşturmayan faaliyetleri tanımlayabilme • Geleneksel üretim ile yalın üretim arasındaki farkı açıklayabilme • Yalın üretim tekniklerini işletmelerde uygulayabilme  |    |||
|      Program Kitabı 
  |          • Liker, J. K., & Convis, G. L. (2012). Toyota Tarzı Yalın Liderlik. • Güneş, S. (2018). Yalın Felsefe Işığında 14 Teknikle Sektöre İnovasyon  |    |||
|      Ön Koşul (Varsa) 
  |          Yok  |    |||
|      Ödev ve Projeler (Varsa) 
  |          Ders ortamında uygulamalar yapılacaktır.  |    |||
|      Eğitim Sırasında Kullanılacak Olan Bilgisayar Yazılımları ve Bu Yazılımların İzin Gereklilikleri (Varsa)  |          
 Yok 
  |    |||
|      Diğer Uygulamalar (Varsa)  |          
  |    |||
|      Eğitim Kapsamında Kursiyerlere Dağıtılacak Materyal (Varsa)  |          Ders Notları  |    |||
    
*Kod SEM yönetimi tarafından verilecektir.
    
    
    
    
|      Eğitim Sonunda Verilecek Belge(ler)  |          Katılım Belgesi  |          ☐ Evet  |          ☐ Hayır  |    
|      Sertifika*1  |          ☒ Evet  |          ☐ Hayır  |    
    
*1 Aşağıdaki planlamaya göre yapılacak sınav(lar) sonunda başarılı olan öğrencilere sertifika verilecektir
    
    
|      Başarı Değerlendirme Sistemi  |          Yöntem  |          Adedi  |          Etki Oranı %  |    
|      Ara Sınavlar  |          
  |          
  |    |
|      Kısa Sınavlar  |          
  |          
  |    |
|      Ödevler  |          
  |          
  |    |
|      Projeler  |          
  |          
  |    |
|      Dönem Ödevi  |          
  |          
  |    |
|      Diğer  |          
  |          
  |    |
|      Final Sınavı  |          1  |          100  |    
    
    
    
DERS PLANI
    
|      Tarih  |          
 Dersin Başlangıç ve Bitiş Saatleri  |          
 Yüz yüze Eğitim  |          Uzaktan Eğitim (Canlı ders)  |          Dersin Eğitmen(ler)i  |          Konular  |    ||
|      Saat Sayısı /Derslik / Laboratuvar  |          Online Program İsmi Nedir?  |    ||||||
|      Toplam kaç ders saati?  |          Blok/Sınıf İsmi  |          Sınıf kaç kişilik?  |    |||||
|      06.12.2025  |          10:00-12:00  |          2  |          G Blok 352  |          48  |          
  |          Prof. Dr. Aytaç YILDIZ  |          Yalın kültür ve yalın felsefe, yalın düşünce, yalın üretim, yalın dönüşüm ve yalın yönetim,  |    
|      06.12.2025  |          13:00-15:00  |          2  |          G Blok 352  |          48  |          
  |          Prof. Dr. Aytaç YILDIZ  |          Katma değerli-katma değersiz faaliyetler, israf türleri  |    
|      07.12.2025  |          10:00-12:00  |          2  |          G Blok 352/263  |          48  |          
  |          Doç. Dr. Yunus DEMİR  |          Süreç yaklaşımı ve standartlaştırılmış iş, iş çizelgeleme  |    
|      07.12.2025  |          13:00-15:00  |          2  |          G Blok 352  |          48  |          
  |          Prof. Dr. Aytaç YILDIZ  |          Problem çözme teknikleri, A3 problem çözme tekniği  |    
|      13.12.2025  |          10:00-12:00  |          2  |          G Blok 352  |          48  |          
  |          Prof. Dr. Aytaç YILDIZ  |          OEE  |    
|      13.12.2025  |          13:00-15:00  |          2  |          G Blok 352/263  |          48  |          
  |          Doç. Dr. Yunus DEMİR  |          5S  |    
|      14.12.2025  |          10:00-12:00  |          2  |          G Blok 352  |          48  |          
  |          Doç. Dr. Yunus DEMİR  |          SMED  |    
|      14.12.2025  |          13:00-15:00  |          2  |          G Blok 352  |          48  |          
  |          Doç. Dr. Çağatay TAŞDEMİR  |          FMEA, Poke-Yoke, Jidoka  |    
|      20.12.2025  |          10:00-12:00  |          2  |          G Blok 352/263  |          48  |          
  |          Doç. Dr. Çağatay TAŞDEMİR  |          Tam zamanında üretim, Kaizen, Gemba, Kanban  |    
|      20.12.2025  |          13:00-15:00  |          2  |          G Blok 352  |          48  |          
  |          Prof. Dr. Aytaç YILDIZ  |          Değer akışı, değer akışı haritalama (VSM)  |    
|      21.12.2025  |          10:00-12:00  |          2  |          G Blok 352/263  |          48  |          
  |          Doç. Dr. Yunus DEMİR  |          Gelecek durum değer akışı haritalama (VSM)  |    
|      21.12.2025  |          13:00-15:00  |          2  |          G Blok 352  |          48  |          
  |          Doç. Dr. Çağatay TAŞDEMİR  |          Yetkinlik yönetimi, KPI, performans yönetimi  |    
    
      
DERSİN ÖĞRENCİYE OLAN KATKISI
    
    
|      
  |          Öğrenciye Kazandırılması Amaçlanan Bilgi ve Beceriler  |          0  |          1  |          2  |    
|      1  |          Temel bilimleri ilgili alanda kullanabilme becerisi  |          
  |          
  |          
  |    
|      2  |          Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme  |          
  |          
  |          x  |    
|      3  |          İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme  |          
  |          
  |          
  |    
|      4  |          Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme  |          
  |          
  |          
  |    
|      5  |          Türkçe ve yabancı dilde etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme  |          
  |          
  |          
  |    
|      6  |          Küresel ve toplumsal boyutlarda ilgili alandaki gelişmeleri takip edebilecek ve üretebilecek eğitime sahip olma  |          
  |          
  |          
  |    
|      7  |          Yaşam boyu öğrenme gereğini algılamış ve kendi kendine öğrenme yeteneğini kazanmış olma  |          
  |          
  |          
  |    
|      8  |          Takım çalışması yapabilme  |          
  |          
  |          x  |    
|      9  |          Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme  |          
  |          
  |          x  |    
|      10  |          Değişken koşullara uyum sağlayabilme  |          
  |          
  |          
  |    
    
    
0: Hiç Katkısı Yok 1: Kısmen Katkısı Var 2: Tamamen Katkısı Var
    
    
