logo
SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE (P4C) KOLAYLAŞTIRICI EĞİTİM SERTİFİKA PROGRAMI


Katılım ücreti 4000 TL

Son kayıt tarihi 20/05/2024  

BAŞVURU | Kredi kartı ile ödeme

BAŞVURU | Havale/EFT ile ödeme

Eğitim Başlangıç ve Bitiş Tarihleri

20 /05/2024     -     18/06 /2024   

Eğitim başlangıcı, SEM’e başvurunuzdan en az 20 gün sonraya planlanmalıdır

Eğitim Süresi

(Toplam Saat)

56

Eğitim Programını Öneren Kişi (Unvan, İsim, Fakülte, Bölüm, Anabilim Dalı)

Dr. Ramazan AKAN (MEB Başöğretmen / Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Yarı Zamanlı Öğretim Görevlisi)

Programın Eğitmen(ler)i

DR. Ramazan AKAN (P4C Uzmanı)

Programın Dili

Türkçe

Programın Türü

Yabancı dil

Bilgisayar

Mesleki

Sertifikalı kişisel eğitim

Kurumsal eğitim

Diğer (.....)

Programın Hedef Kitlesi

 

Öğretmenler, Öğretmen Adayları, Pedagog  Psikolog ve Kişisel gelişime ihtiyacı olanlar, en az lisans mezunu olanlar katılabilirler.

 

Eğitim Programına Kabul Edilecek Öğrenci Sayısı

Minimum

Maksimum

8

50

Eğitimin Verileceği Kurum

UZAKTAN EĞİTİM

 (ÇEVRİM İÇİ SEKRON EĞİTİM) / Yüz Yüze Eğitim

Programın Amacı

Çocuklar İçin Felsefe süreçlerinin uygulamalı  ve teorik kazanımlarında yetkinleşebilme.

Programın Ders İçeriği

Katılımcıların Çocuklar İçin Felsefe süreçlerinin kullanılmasına ilişkin beceri kazanmalarını sağlamak amacıyla Çocuklar İçin Felsefe’nin uygulamalı  ve teorik kazanımlarını sağlamak.

Programın Kazandıracağı  Bilgi ve Beceriler

Bu programı tamamlayan katılımcılar aşağıdaki yetenekleri kazanacaklardır:

1.    . Eleştirel Düşünme Becerileri: Felsefe, çocukların eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Mantıklı düşünme, argümanları analiz etme, kanıtları değerlendirme ve akıl yürütme gibi beceriler felsefe dersleriyle güçlendirilebilir.

2.    Soru Sorma Yeteneği: Felsefe, çocukların meraklarını besler ve onlara soru sorma cesareti kazandırır. Felsefi tartışmalar, öğrencilerin düşündürücü sorular sormasını, derinlemesine düşünmesini ve açık fikirli olmasını teşvik eder.

3.    Etik ve Değerler: Felsefe, çocuklara etik değerlerin önemini anlamalarına ve düşünmelerine yardımcı olabilir. Felsefi tartışmalar, doğru ve yanlış arasındaki ayrımı anlamalarına ve toplumda adil ve etik davranışlar sergilemelerine yardımcı olabilir.

4.    Empati ve Perspektif Alma: Felsefe, çocukların farklı bakış açılarını anlamalarını sağlar. Felsefi tartışmalar, öğrencilerin başkalarının duygularını, düşüncelerini ve bakış açılarını göz önünde

5.    Mantıksal ve Eleştirel Yazma Becerileri: Felsefe, çocukların yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Felsefi konular hakkında yazılı analizler, öğrencilerin mantıklı bir şekilde düşünmelerini ve düşüncelerini organize etmelerini sağlar.

6.    Bağımsız Düşünme: Felsefe, çocukların bağımsız düşünme becerilerini güçlendirir. Felsefi tartışmalar, öğrencilerin kendi fikirlerini geliştirmelerine ve savunmalarına olanak tanır, böylece özgüvenlerini artırır.

7.    Problem Çözme Becerileri: Felsefe, çocukların problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Felsefi konuları analiz etmek ve tartışmak, öğrencilerin karmaşık sorunları ele almak için mantıklı ve sistematik bir yaklaşım geliştirmelerine olanak tanır.

 

.

.

.

Program Kitabı

 

 

Ön Koşul (Varsa)

 

 

 

Ödev ve Projeler (Varsa)

 

 

 

Eğitim Sırasında Kullanılacak Olan Bilgisayar Yazılımları ve Bu Yazılımların İzin Gereklilikleri (Varsa)

 

 

 

 

Diğer Uygulamalar (Varsa)

 

 

Eğitim Kapsamında Kursiyerlere Dağıtılacak Materyal (Varsa)

 


*Kod SEM yönetimi tarafından verilecektir.


 


 


 


Eğitim Sonunda Verilecek Belge(ler)

Katılım Belgesi

☐   Evet

☐   Hayır

Sertifika*1

☒   Evet

☐   Hayır


*1 Aşağıdaki planlamaya göre yapılacak sınav(lar) sonunda başarılı olan öğrencilere sertifika verilecektir


 


Başarı Değerlendirme Sistemi

Yöntem

Adedi

Etki Oranı %

Ara Sınavlar

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Projeler

 

 

Dönem Ödevi

 

 

Diğer

 

 

Final Sınavı

 

 


                                                                           


 


DERS PLANI


 Tarih

 

Dersin Başlangıç ve Bitiş Saatleri

 

Yüz yüze

Eğitim

Uzaktan

Eğitim

(Canlı ders)

Dersin Eğitmen(ler)i

Konular

Saat Sayısı /Derslik / Laboratuvar

Online Program İsmi Nedir?

Toplam kaç ders saati?

Blok/Sınıf İsmi

Sınıf kaç kişilik?

29/04/2024

19.00 21.00

6

 

8-50

Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli

Dr. Ramazan AKAN

 

Eğitimde Dönüşüm ve 21.Yüzyıl Düşünme Becerileri (Ön Test)

P4C’de Felsefi Düşünüşün Temelleri

01/05/2024

19.00-21.00

6

 

8-50

Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli

Dr. Ramazan AKAN

 

P4C’de Felsefi Sorgulama ve Soru Oluşturma Nasıl Yapılır?

03/05/2024

1900-21.00

6

 

8-50

Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli

Dr. Ramazan AKAN

P4C’de Kolaylaştırıcının Görevleri Nelerdir?

Uygulamadaki Rolü Nedir?

 

 

06/05/2024

19.00-21.00

6

 

8-50

Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli

Dr. Ramazan AKAN

 

Felsefe Nedir?P4C ile Felsefe Yapmak Ne Demektir? P4C ve Mantık ve Mantık Yanlışları: Akıl Yürütmeler ve Safsatalar 

4C ve Varlık, Metafizik, Değişim

08/08/2024

19.00-21.00

6

 

8-50

Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli

Dr. Ramazan AKAN

P4C ve Etik / Ahlak Felsefesi

Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri

 

 

 

 

 

 

 

P4C ve Estetik/Sanat Felsefesi 

 

Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri

 

 

 

P4C ve Bilgi Felsefesi

Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri

 

 P4C Okul Öncesi İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama

P4C ve Bilim Felsefesi (1 Kredi)

 

 

 

 

 

P4C Okul Öncesi İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama

Okullarda P4C Pedagojisi Nasıl Uygulanır? (2 Kredi)

Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri

 

 

 

 

Okullarda P4C Pedagojisini Uygulama Stratejileri

 

 

10/05/2024

19.00-21.00

6

 

8-50

Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli

Dr. Ramazan AKAN

 

P4C İlkokul Matematik / Fen Bilimleri İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama

13/05/2024

19.00-21.00

6

 

8-50

Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli

Dr. Ramazan AKAN

P4C Orta okul Fen Bilimleri / Matematik İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama

 

15/05/2024

19.00-21.00

6

 

8-50

Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli

Dr. Ramazan AKAN

 

P4C İlkokul Türkçe Orta okul Türkçe İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama

17/05/2024

19.00-21.00

8

 

8-50

Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli

Dr. Ramazan AKAN

İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama (Son Test)

 

YÜZ

YÜZE

EĞİTİM

 

 

Yüz Yüze Eğitim

Dr. Ramazan AKAN

 

 

 

04/05/2024

10.00-12.00

13.00-15.00

6

 

8-50

Yüz Yüze Eğitim

Dr. Ramazan AKAN

Eğitimde Dönüşüm ve 21.Yüzyıl Düşünme Becerileri (Ön Test)

P4C’de Felsefi Düşünüşün Temelleri

05/05/2024

10.00-12.00

13.00-15.00

6

 

8-50

Yüz Yüze Eğitim

Dr. Ramazan AKAN

 

P4C’de Felsefi Sorgulama ve Soru Oluşturma Nasıl Yapılır?

04/05/2024

10.00-12.00

13.00-15.00

6

 

8-50

Yüz Yüze Eğitim

Dr. Ramazan AKAN

P4C’de Kolaylaştırıcının Görevleri Nelerdir?

Uygulamadaki Rolü Nedir?

 

 

11/05/2024

10.00-12.00

13.00-15.00

6

 

8-50

Yüz Yüze Eğitim

Dr. Ramazan AKAN

Felsefe Nedir?P4C ile Felsefe Yapmak Ne Demektir? P4C ve Mantık ve Mantık Yanlışları: Akıl Yürütmeler ve Safsatalar 

4C ve Varlık, Metafizik, Değişim

12/05/2024

10.00-12.00

13.00-15.00

6

 

8-50

Yüz Yüze Eğitim

Dr. Ramazan AKAN

P4C ve Etik / Ahlak Felsefesi

P4C ve Estetik/Sanat Felsefesi 

18/05/2024

10.00-12.00

13.00-15.00

6

 

8-50

Yüz Yüze Eğitim

Dr. Ramazan AKAN

P4C ve Bilgi Felsefesi

 P4C Okul Öncesi İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama

18/05/2024

10.00-12.00

13.00-15.00

6

Yüz Yüze Eğitim

8-50

Yüz Yüze Eğitim

Dr. Ramazan AKAN

P4C İlkokul Matematik / Fen Bilimleri İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama

25/05/2024

10.00-12.00

13.00-15.00

6

Yüz Yüze Eğitim

8-50

Yüz Yüze Eğitim

Dr. Ramazan AKAN

P4C Orta okul Fen Bilimleri / Matematik İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama

 

26/05/2024

10.00-12.00

13.00-15.00

8

Yüz Yüze Eğitim

8-50

Yüz Yüze Eğitim

Dr. Ramazan AKAN

 

P4C İlkokul Türkçe Orta okul Türkçe İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama

 

 

 

 

 

 

 

İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama (Son Test)