Katılım ücreti 4000 TL Son kayıt tarihi 20/05/2024
| BAŞVURU | Kredi kartı ile ödeme |
Eğitim Başlangıç ve Bitiş Tarihleri | 20 /05/2024 - 18/06 /2024 Eğitim başlangıcı, SEM’e başvurunuzdan en az 20 gün sonraya planlanmalıdır | Eğitim Süresi (Toplam Saat) | 56 | |
Eğitim Programını Öneren Kişi (Unvan, İsim, Fakülte, Bölüm, Anabilim Dalı) | Dr. Ramazan AKAN (MEB Başöğretmen / Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Yarı Zamanlı Öğretim Görevlisi) | |||
Programın Eğitmen(ler)i | DR. Ramazan AKAN (P4C Uzmanı) | |||
Programın Dili | Türkçe | |||
Programın Türü | ☐ Yabancı dil ☐ Bilgisayar ☐ Mesleki | ☒ Sertifikalı kişisel eğitim ☐ Kurumsal eğitim ☐ Diğer (.....) | ||
Programın Hedef Kitlesi |
Öğretmenler, Öğretmen Adayları, Pedagog Psikolog ve Kişisel gelişime ihtiyacı olanlar, en az lisans mezunu olanlar katılabilirler.
| |||
Eğitim Programına Kabul Edilecek Öğrenci Sayısı | Minimum | Maksimum | ||
8 | 50 | |||
Eğitimin Verileceği Kurum | UZAKTAN EĞİTİM (ÇEVRİM İÇİ SEKRON EĞİTİM) / Yüz Yüze Eğitim | |||
Programın Amacı | Çocuklar İçin Felsefe süreçlerinin uygulamalı ve teorik kazanımlarında yetkinleşebilme. | |||
Programın Ders İçeriği | Katılımcıların Çocuklar İçin Felsefe süreçlerinin kullanılmasına ilişkin beceri kazanmalarını sağlamak amacıyla Çocuklar İçin Felsefe’nin uygulamalı ve teorik kazanımlarını sağlamak. | |||
Programın Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler | Bu programı tamamlayan katılımcılar aşağıdaki yetenekleri kazanacaklardır: 1. . Eleştirel Düşünme Becerileri: Felsefe, çocukların eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Mantıklı düşünme, argümanları analiz etme, kanıtları değerlendirme ve akıl yürütme gibi beceriler felsefe dersleriyle güçlendirilebilir. 2. Soru Sorma Yeteneği: Felsefe, çocukların meraklarını besler ve onlara soru sorma cesareti kazandırır. Felsefi tartışmalar, öğrencilerin düşündürücü sorular sormasını, derinlemesine düşünmesini ve açık fikirli olmasını teşvik eder. 3. Etik ve Değerler: Felsefe, çocuklara etik değerlerin önemini anlamalarına ve düşünmelerine yardımcı olabilir. Felsefi tartışmalar, doğru ve yanlış arasındaki ayrımı anlamalarına ve toplumda adil ve etik davranışlar sergilemelerine yardımcı olabilir. 4. Empati ve Perspektif Alma: Felsefe, çocukların farklı bakış açılarını anlamalarını sağlar. Felsefi tartışmalar, öğrencilerin başkalarının duygularını, düşüncelerini ve bakış açılarını göz önünde 5. Mantıksal ve Eleştirel Yazma Becerileri: Felsefe, çocukların yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Felsefi konular hakkında yazılı analizler, öğrencilerin mantıklı bir şekilde düşünmelerini ve düşüncelerini organize etmelerini sağlar. 6. Bağımsız Düşünme: Felsefe, çocukların bağımsız düşünme becerilerini güçlendirir. Felsefi tartışmalar, öğrencilerin kendi fikirlerini geliştirmelerine ve savunmalarına olanak tanır, böylece özgüvenlerini artırır. 7. Problem Çözme Becerileri: Felsefe, çocukların problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Felsefi konuları analiz etmek ve tartışmak, öğrencilerin karmaşık sorunları ele almak için mantıklı ve sistematik bir yaklaşım geliştirmelerine olanak tanır.
. . . | |||
Program Kitabı
|
| |||
Ön Koşul (Varsa)
|
| |||
Ödev ve Projeler (Varsa)
|
| |||
Eğitim Sırasında Kullanılacak Olan Bilgisayar Yazılımları ve Bu Yazılımların İzin Gereklilikleri (Varsa) |
| |||
Diğer Uygulamalar (Varsa)
|
| |||
Eğitim Kapsamında Kursiyerlere Dağıtılacak Materyal (Varsa) |
| |||
*Kod SEM yönetimi tarafından verilecektir.
Eğitim Sonunda Verilecek Belge(ler) | Katılım Belgesi | ☐ Evet | ☐ Hayır |
Sertifika*1 | ☒ Evet | ☐ Hayır |
*1 Aşağıdaki planlamaya göre yapılacak sınav(lar) sonunda başarılı olan öğrencilere sertifika verilecektir
Başarı Değerlendirme Sistemi | Yöntem | Adedi | Etki Oranı % |
Ara Sınavlar |
|
| |
Kısa Sınavlar |
|
| |
Ödevler |
|
| |
Projeler |
|
| |
Dönem Ödevi |
|
| |
Diğer |
|
| |
Final Sınavı |
|
|
DERS PLANI
Tarih |
Dersin Başlangıç ve Bitiş Saatleri |
Yüz yüze Eğitim | Uzaktan Eğitim (Canlı ders) | Dersin Eğitmen(ler)i | Konular | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Saat Sayısı /Derslik / Laboratuvar | Online Program İsmi Nedir? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Toplam kaç ders saati? | Blok/Sınıf İsmi | Sınıf kaç kişilik? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
29/04/2024 | 19.00 21.00 | 6 |
| 8-50 | Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli | Dr. Ramazan AKAN |
Eğitimde Dönüşüm ve 21.Yüzyıl Düşünme Becerileri (Ön Test) P4C’de Felsefi Düşünüşün Temelleri | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
01/05/2024 | 19.00-21.00 | 6 |
| 8-50 | Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli | Dr. Ramazan AKAN |
P4C’de Felsefi Sorgulama ve Soru Oluşturma Nasıl Yapılır? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
03/05/2024 | 1900-21.00 | 6 |
| 8-50 | Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli | Dr. Ramazan AKAN | P4C’de Kolaylaştırıcının Görevleri Nelerdir? Uygulamadaki Rolü Nedir?
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
06/05/2024 | 19.00-21.00 | 6 |
| 8-50 | Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli | Dr. Ramazan AKAN |
Felsefe Nedir?P4C ile Felsefe Yapmak Ne Demektir? P4C ve Mantık ve Mantık Yanlışları: Akıl Yürütmeler ve Safsatalar 4C ve Varlık, Metafizik, Değişim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
08/08/2024 | 19.00-21.00 | 6 |
| 8-50 | Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli | Dr. Ramazan AKAN |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10/05/2024 | 19.00-21.00 | 6 |
| 8-50 | Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli | Dr. Ramazan AKAN |
P4C İlkokul Matematik / Fen Bilimleri İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13/05/2024 | 19.00-21.00 | 6 |
| 8-50 | Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli | Dr. Ramazan AKAN | P4C Orta okul Fen Bilimleri / Matematik İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15/05/2024 | 19.00-21.00 | 6 |
| 8-50 | Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli | Dr. Ramazan AKAN |
P4C İlkokul Türkçe Orta okul Türkçe İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17/05/2024 | 19.00-21.00 | 8 |
| 8-50 | Çevrim içi uzaktan canlı etkileşimli | Dr. Ramazan AKAN | İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama (Son Test)
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YÜZ | YÜZE | EĞİTİM |
|
| Yüz Yüze Eğitim | Dr. Ramazan AKAN |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
04/05/2024 | 10.00-12.00 13.00-15.00 | 6 |
| 8-50 | Yüz Yüze Eğitim | Dr. Ramazan AKAN | Eğitimde Dönüşüm ve 21.Yüzyıl Düşünme Becerileri (Ön Test) P4C’de Felsefi Düşünüşün Temelleri | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
05/05/2024 | 10.00-12.00 13.00-15.00 | 6 |
| 8-50 | Yüz Yüze Eğitim | Dr. Ramazan AKAN |
P4C’de Felsefi Sorgulama ve Soru Oluşturma Nasıl Yapılır? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
04/05/2024 | 10.00-12.00 13.00-15.00 | 6 |
| 8-50 | Yüz Yüze Eğitim | Dr. Ramazan AKAN | P4C’de Kolaylaştırıcının Görevleri Nelerdir? Uygulamadaki Rolü Nedir?
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11/05/2024 | 10.00-12.00 13.00-15.00 | 6 |
| 8-50 | Yüz Yüze Eğitim | Dr. Ramazan AKAN | Felsefe Nedir?P4C ile Felsefe Yapmak Ne Demektir? P4C ve Mantık ve Mantık Yanlışları: Akıl Yürütmeler ve Safsatalar 4C ve Varlık, Metafizik, Değişim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12/05/2024 | 10.00-12.00 13.00-15.00 | 6 |
| 8-50 | Yüz Yüze Eğitim | Dr. Ramazan AKAN |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18/05/2024 | 10.00-12.00 13.00-15.00 | 6 |
| 8-50 | Yüz Yüze Eğitim | Dr. Ramazan AKAN |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18/05/2024 | 10.00-12.00 13.00-15.00 | 6 | Yüz Yüze Eğitim | 8-50 | Yüz Yüze Eğitim | Dr. Ramazan AKAN | P4C İlkokul Matematik / Fen Bilimleri İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
25/05/2024 | 10.00-12.00 13.00-15.00 | 6 | Yüz Yüze Eğitim | 8-50 | Yüz Yüze Eğitim | Dr. Ramazan AKAN | P4C Orta okul Fen Bilimleri / Matematik İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
26/05/2024 | 10.00-12.00 13.00-15.00 | 8 | Yüz Yüze Eğitim | 8-50 | Yüz Yüze Eğitim | Dr. Ramazan AKAN |
P4C İlkokul Türkçe Orta okul Türkçe İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
| İçerik / Uyaran Geliştirme ve Uygulama (Son Test)
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|