logo
SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Mentörlük Eğitimi


Katılım ücreti 1500 TL

Son kayıt tarihi 26/05/2024  

BAŞVURU | Kredi kartı ile ödeme

BAŞVURU | Havale/EFT ile ödeme

Not: En az ön lisans programı mezunu olduğunuzu gösterir belgeyi kayıt sayfasında yüklemeniz gerekmektedir.


Eğitim Başlangıç ve Bitiş Tarihleri

26/05/2024     -     18/06/2024  

Eğitim Süresi

(Toplam Saat)

16

Eğitim Programını Öneren Kişi (Unvan, İsim, Fakülte, Bölüm, Anabilim Dalı)

Doç.Dr. Melda Medine SUNAY

Programın Eğitmen(ler)i

Doç.Dr. Melda Medine SUNAY

Programın Dili

Türkçe

Programın Türü

Yabancı dil

Bilgisayar

Mesleki

Sertifikalı kişisel eğitim

Kurumsal eğitim

Diğer (.....)

Programın Hedef Kitlesi

En az önlisans programı mezunu olup, kendini mentörlük alanında geliştirmek isteyenler.

 

Eğitim Programına Kabul Edilecek Öğrenci Sayısı

Minimum

Maksimum

15

50

Eğitimin Verileceği Kurum

Bursa Teknik Üniversitesi Yıldırım Bayezid Yerleşkesi B BLOK

Programın Amacı

Mentorluk, deneyimli bir kişinin (mentor) daha az deneyimli bir kişiye (menti) bilgi, uzmanlık alanları ve tecrübelerini aktarırken aynı zamanda mentorluk becerilerini geliştirdiği karşılıklı olarak fayda sağlama süreciyle ilgili eğitim alma.

 

Programın Ders İçeriği

 

Programın Kazandıracağı  Bilgi ve Beceriler

Bu programı tamamlayan katılımcılar aşağıdaki yetenekleri kazanacaklardır:

 

. Mentörlük Eğitiminin temel kavramlarını bilir

. Mentörlük Eğitiminin tekniklerini içselleştirir.

. Mentörlük Eğitimini danışma sürecinde uygular.

 

Program Kitabı

 

 

Ön Koşul (Varsa)

 

En az önlisans programı mezunu olmak.

 

Ödev ve Projeler (Varsa)

 

 

 

Eğitim Sırasında Kullanılacak Olan Bilgisayar Yazılımları ve Bu Yazılımların İzin Gereklilikleri (Varsa)

 

Office programları

 

 

Diğer Uygulamalar (Varsa)

 

 

Eğitim Kapsamında Kursiyerlere Dağıtılacak Materyal (Varsa)

 


*Kod SEM yönetimi tarafından verilecektir.


 


 


 


Eğitim Sonunda Verilecek Belge(ler)

Katılım Belgesi

☐   Evet

☐   Hayır

Sertifika*1

☒   Evet

☐   Hayır


*1 Aşağıdaki planlamaya göre yapılacak sınav(lar) sonunda başarılı olan öğrencilere sertifika verilecektir


Başarı Değerlendirme Sistemi

Yöntem

Adedi

Etki Oranı %

Ara Sınavlar

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Projeler

 

 

Dönem Ödevi

 

 

Diğer

 

 

Final Sınavı

1

100

                                               


DERS PLANI


 Tarih

 

Dersin Başlangıç ve Bitiş Saatleri

 

Yüz yüze

Eğitim

Uzaktan

Eğitim

(Canlı ders)

Dersin Eğitmen(ler)i

Konular

Saat Sayısı /Derslik / Laboratuvar

Online Program İsmi Nedir?

Toplam kaç ders saati?

Blok/Sınıf İsmi

Sınıf kaç kişilik?

5/5/2024

13.00/17.00

4

YB Yerleşkesi, B/206

84

 

Doç.Dr. Melda Medine SUNAY

-        Mentörlük nedir? Ne değildir? 

-        Mentör ve mentinin sorumlulukları.

-        Mentörlüğün, koçluk, rehberlik, danışmanlık, liderlik kavramları

-        arasındaki ilişkisi nedir? Bir mentör olarak ben kimim?

 

12/5/5024

13.00/17.00

4

YB Yerleşkesi, B/206

84

 

Doç.Dr. Melda Medine SUNAY

-        Mentörlük türleri,

-        mentörlüğün yararları,

-        mentörlüğün zayıf yanları.

19/5/2024

13.00/17.00

4

YB Yerleşkesi, B/206

84

 

Doç.Dr. Melda Medine SUNAY

-        Mentörlük süreci, mentörden beklenen davranış ve beceriler, öğrenme tarzlarının belirlenmesi.

-        Öğrenme tarzlarına uygun yönlendirme.

-        Mentörlükte etik.

 

26/5/2024

13.00/17.00

4

YB Yerleşkesi, B/206

84

 

Doç.Dr. Melda Medine SUNAY

-        Mentörlük görüşmesi öncesi hazırlık.

-        Mentörlük görüşmeler (demo uygulamalar).


 


DERSİN ÖĞRENCİYE OLAN KATKISI


 


 

Öğrenciye Kazandırılması Amaçlanan Bilgi ve Beceriler

0

1

2

1

Temel bilimleri ilgili alanda kullanabilme becerisi

 

X

 

2

Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme

 

 

X

3

İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme

 

 

X

4

Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme

 

X

 

5

Türkçe ve yabancı dilde etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme

 

 

X

6

Küresel ve toplumsal boyutlarda ilgili alandaki gelişmeleri takip edebilecek ve üretebilecek eğitime sahip olma

 

X

 

7

Yaşam boyu öğrenme gereğini algılamış ve kendi kendine öğrenme yeteneğini kazanmış olma

 

 

X

8

Takım çalışması yapabilme

 

 

X

9

Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme

 

 

X

10

Değişken koşullara uyum sağlayabilme

 

 

X