logo
SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Unity ile Oyun Programlama


Katılım ücreti 3500 TL

Son kayıt tarihi 20/05/2024  

BAŞVURU | Kredi kartı ile ödeme

BAŞVURU | Havale/EFT ile ödeme

Eğitim Başlangıç ve Bitiş Tarihleri

20/05/2024     -     11/06/2024  

Eğitim Süresi

(Toplam Saat)

16

Eğitim Programını Öneren Kişi (Unvan, İsim, Fakülte, Bölüm, Anabilim Dalı)

Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ, MDBF, Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar Yazılımı Anabilim Dalı

Programın Eğitmen(ler)i

Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ

Programın Dili

Türkçe

Programın Türü

Yabancı dil

Bilgisayar

Mesleki

Sertifikalı kişisel eğitim

Kurumsal eğitim

Diğer (.....)

Programın Hedef Kitlesi

Video oyunları veya interaktif yazılımlar geliştirmek ve bu sektöre adım atmak isteyenler

 

 

Eğitim Programına Kabul Edilecek Öğrenci Sayısı

Minimum

Maksimum

10

50

Eğitimin Verileceği Kurum

Bursa Teknik Üniversitesi

Programın Amacı

Kursiyerlere video oyunu geliştirmenin temellerini aktarabilmek

 

Programın Ders İçeriği

Unity ile oyun geliştirme, C# ile nesneye yönelik programlama, medya dosyalarının oyunlarda varlık olarak kullanımı, oyunlarda fizik motoru, kullanıcı arayüzü tasarımı

Programın Kazandıracağı  Bilgi ve Beceriler

Bu programı tamamlayan katılımcılar aşağıdaki yetenekleri kazanacaklardır:

. Eğlence amaçlı video oyunları veya “ciddi oyun” kategorisine ait uygulamalar geliştirebilir ve yayımlayabilir.

. 2B/3B grafiklere sahip interaktif uygulamalar üretebilir.

. Yapılmış video oyunlarının çalışma prensiplerini analiz edebilir.

. Görsel katkı gerektiren çeşitli projelere canlandırma veya simülasyon ortamları oluşturabilir.

Program Kitabı

 

-

Ön Koşul (Varsa)

 

Temel programlama (değişkenler, veri türleri, diziler, döngüler) ve nesne tabanlı programlama bilgileri (sınıflar, metotlar)

 

Ödev ve Projeler (Varsa)

 

Proje (1 adet)

 

Eğitim Sırasında Kullanılacak Olan Bilgisayar Yazılımları ve Bu Yazılımların İzin Gereklilikleri (Varsa)

Unity Personal (Ücretsiz), Visual Studio Code (Ücretsiz, Açık Kaynak)

 

 

 

Diğer Uygulamalar (Varsa)

 

-

Eğitim Kapsamında Kursiyerlere Dağıtılacak Materyal (Varsa)

-

Eğitim Sonunda Verilecek Belge(ler)

Katılım Belgesi

☐   Evet

☐   Hayır

Sertifika*1

☒   Evet

☐   Hayır


*1 Aşağıdaki planlamaya göre yapılacak sınav(lar) sonunda başarılı olan öğrencilere sertifika verilecektir

Başarı Değerlendirme Sistemi

Yöntem

Adedi

Etki Oranı %

Ara Sınavlar

 

 

Kısa Sınavlar

 

 

Ödevler

 

 

Projeler

1

100

Dönem Ödevi

 

 

Diğer

 

 

Final Sınavı

 

 

DERS PLANI

 Tarih

 

Dersin Başlangıç ve Bitiş Saatleri

 

Yüz yüze

Eğitim

Uzaktan

Eğitim

(Canlı ders)

Dersin Eğitmen(ler)i

Konular

Saat Sayısı /Derslik / Laboratuvar

Online Program İsmi Nedir?

Toplam kaç ders saati?

Blok/Sınıf İsmi

Sınıf kaç kişilik?

29.04.2024

19:00-21:00

2

 

 

Microsoft Teams

Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ

Gerekli Yazılımların Kurulumu, Klavye & Mouse Girdileri, Hata Ayıklama

 

30.04.2024

19:00-21:00

2

 

 

Microsoft Teams

Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ

Komponentler, Dönüşüm İşlemleri, Oyunlarda Lineer Cebir

 

06.05.2024

19:00-21:00

2

 

 

Microsoft Teams

Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ

 

Hiyerarşi, Prefablar, Temel Fonksiyonlar

07.05.2024

19:00-21:00

2

 

 

Microsoft Teams

Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ

 

Oyun Fiziği, Çarpıştırıcılar, Tetikleriyiciler

13.05.2024

19:00-21:00

2

 

 

Microsoft Teams

Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ

Oyun Varlıklarının Yönetimi, Kullanıcı Arayüzü

 

14.05.2024

19:00-21:00

2

 

 

Microsoft Teams

Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ

 

2B/3B Animasyonlar, Animasyonlarda Durum Makineleri, İnsansı Canlandırmalar (Humanoid Avatars)

20.05.2024

19:00-21:00

2

 

 

Microsoft Teams

Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ

Işınlar ve Çizgiler, Işın Yayımı, Asenkron İşlemler, Sahne Kontrolleri

 

21.05.2024

19:00-21:00

2

 

 

Microsoft Teams

Arş. Gör. Muhammed Ömer Faruk SELVİ

Oyunlarda Ses ve Müzik, Oyuncu Verileri ve Kayıtlar

 


Not: Temel programlama (değişkenler, veri türleri, diziler, döngüler) ve nesne tabanlı programlama bilgileri (sınıflar, metotlar)